Leta i den här bloggen

fredag 20 augusti 2010

Svårt val det här

med om jag ska bada och förlora din lukt.

Min kropp luktar dig.

Min soffa andas dig.

Min säng pulserar av dig.

Mitt badkar skriker efter mig.

Kvalval på nåt vis.

Oj, det är en jättefull kille på teve. Som druckit en hel flaska rom.

Inte på teven utan i den.

Antingen har jag en jättestor teve, eller så är han ganska liten.

Vad jag menar är att det är ett teveprogram som visar en man som är jätteberusad.

Som jag.

Av dig.

Visste ni att patetiskt betyder lidelsefull.

Således.

Jag är patetisk.

Och full av dofter.

Och minnen.

Och fredagslängtan.

Oj.

Det är ju fredag.

Nu.

Ibland blixtrar jag till.

Och inser saker.

Som ögonen.

Som blixtrar och förhäxar.

Inte som HiaHia, den läskiga häxan.

Utan som dorabella.

I julkalendern.

Den snälla älskvärda fen.

Som hade trollspö i stället för blixtögon.

Jul.

Ja just det.

Snart så.

Fram med röda gardiner, tomtar och sjuarmade ljusstakar i fönstren.

Lite sugen.

På det med.

Sån är jag.

Abstinensig på nåt vis...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar