Leta i den här bloggen

onsdag 11 augusti 2010

Vad är det som händer

med min mage?

Det känns som om mina tarmar har rejv. Värsta utflyttningsrejvet.

Och äter knark.

Kasst knark.

Tjorvar och vrider på sig. Mullrar och skjuter nålar. Upp mot naveln.

Var hos husläkaren. Ja den där allmän praktiserande mannen som har hand om alla slags sjukdomar. Från barns öroninflammationer, till gamla människors kärlkramper.

Husläkaren den allsmäktige.

Han klämde på magen, frågade om jag hade diarré och kräkningar. Feber och trötthet.

På dessa fyra frågor och lite tafatt tafsande kom han fram till att jag led av: Gastroenterit.

Han borde få nobelpris.

Inte för att jag fick med tre stycken jättelånga tops som jag skulle pilla i mitt eget extrement med, utan för att han är bra på att dra diagnoser så snabbt.

En veckas sjukskrivning. Ingen alkohol, stark mat, fet mat.

Är han dum på riktigt?

Det är den elfte idag, tre veckor efter semestern.

Tror han verkligen att jag skulle ha råd med alkohol, stark mat eller fet mat?

Lönen är ju slut sen två veckor...

Idioit!

Det finns trots allt lite bra grejer som kommit ur min magmisär.

Inte bara diarré och vomeringar. Utan jag upptäckte att jag hade sagan om ringen triologin liggande på den externa hårddisken. Och heroes säsongerna.

Städade undan gamla filer ur datorn. Och vips! Där fanns dom.

Så soffan har fått sin beskärda del av fisar, svallningsvettningar och fosterställningsliggning.

Likaså badkaret.

En annan bra sak är att det inte smittar.

Så jag kan ha barnen precis som vanligt.

Fint det...

Just ja. Husläkaren the allmighty sa att jag skulle varva ner. Då stress inte är bra för magen.

Funderade en stund.

Jag kan aldrig minnas att jag sett det på en enda livsmedelsaffär jag varit i.

Stress. 39 kr kilot. Eller hektot.

Måste vara sällsynt det där.

Precis som hon, här.

Får leta vidare. Efter skatter och stress.

Och Orions bälte.

Sån är jag.

Hemmaobservatorisk liksom...

4 kommentarer:

  1. Tror också du behöver dra ner på tempot och stressen lite. Ta det lite lugnt. Krya på dig! kramar

    SvaraRadera
  2. Jag skriver jättelångsamt nu. T a c k!

    SvaraRadera
  3. Mage av glas eller kanske massa onyttigt i den... Tagga ner ät kokt mat inget kaffe ingen alkohol inget snus... Fan vilket roligt liv. Va rädd om dig./Kramar

    SvaraRadera
  4. gör som kändisarna,drick actimel,då blir du sååååå lugn o ostressad.hoppas de har slutat med partyt i maggen o att du mår bättre..puss o kram
    frotte`morsan

    SvaraRadera