Leta i den här bloggen

onsdag 9 juni 2010

Det kommer en tid

då jag funderar och leker finurlig.

Idag är en sådan dag.

Upptäckte att en av toaletterna på jobbet är en alldeles fantastisk plats.

Mår alltid bra när jag besökt den. Ja den. The one. The only. Det finns en speciell toalett som är bättre än genomsnittet. Lite mer lyhörd, lite större och fan så mycket vackrare.

Det är en bit att gå dit för att nå den. Men stegen dit är fyllda av förväntningar. Stegen därifrån är skakiga och ganska utmattade.

Efter toabesöket leker tummen egenliv och hittar knappar på telefonen och truckdatorerna jag inte visste fanns.

Och tiden går snabbt. Som ljuset. Fast det är väl redan sagt. Detta med E=mc2.

Ska komma på en ack så mycket bättre relativitetsteori. Har funderat en del på Einsteins teori, och i min värld gick den i kras ganska snabbt.

Tänk dig själv. Ingeting rör sig fortare än ljuset. Ha! Jättefel.

Ponera: Du sitter i en farkost. Inte fark OST. Utan en medel du färdas i. Och du och medlet du färdas i (från och med nu kallat blixten) reser i ljusets hastighet. Du sitter med näsan framåt i färdriktningen. Alltså står allting stilla i dina ögon (enligt Einstein som varit död typ jättelänge)

MEN, om du reser dig upp ur sätet och går framåt, mot fören av blixten (ja det vi valde att kalla farkosten, medlet du reste i)

Vad händer då? Då rör ju du dig snabbare än ljuset. Och kommer således se in i framtiden. Då alla andra som sitter still ser ett stilleben. Du vinner och Einstein skäms.


Det samma gäller DVD filmer. Evighetsmediet som det kallats. PWND!!! igen. Av mig. Allt som finns på DVD är gamla nyheter. Inget nytt där. Allt har ju spelats in redan. Som finns på DVD.

Det kan finnas mycket på DVD. Saker som vissa inte vill se. Typ skräck. Eller teletubbies. Sen finns det mycket som folk vill se, men inte får. Typ hemligt.

Sen finns det saker som inte finns på DVD. Som borde finnas där. Typ jag och NoFX i samma bildruta. Jag och hon i samma veva. Jag som slår Einstien på fingrarna. Jag och Jesus drickandes whiskey och high fiva för hans framtid som protestantisk profet. Jag och morfar då vi fiskar och täljer gubbar med alldeles hysteriskt vassa knivar. DVD fanns inte på hans tid.

Men det gjorde ettan. Han snusade det. Jag snodde skrapet ur hans dosor då jag ville vara han. Blev lite som han. Ensam, med livsnjutning för natur och alldeles för mjuk säng.

Sån är jag

Kopierare liksom...

2 kommentarer: