Leta i den här bloggen

torsdag 20 maj 2010

Hur gör man om man inte vill känna mer?

Hur?

Låt oss säga såhär: Jag har känslor för en person. Djupa känslor. Äkta på nåt vis.

Om jag vet med mig att jag kommer såra henne. Antingen för att jag vill för mycket för snabbt, eller vet med mig att eftersom att jag är steriliserad inte kommer kunna få fler barn. Tänk om hon vill ha barn. Med mig. Och jag inte kan ge henne det.

Om hon vill ha husvagn och jag vill ha sommarstuga?

Om hon vill ha kaffe utan mjölk och jag med?

Om hon vill ha 69an och jag vill ha egentid?

Om hon vill ha vitt och jag vill ha blått?

Om hon är moderat och jag är sosse?

Om hon andas och jag lider av sömnapné?

Oj. Kan man kompromissa? Glömde bort det lite i stundens hetta.

Kanske jag skulle fråga om chansen är liten eller risken stor?

Om glaset är halvfullt eller halvtomt.

Nu bara kräker jag lite.

Vill. Vågar inte.

Sån är jag

Villrådig liksom...

2 kommentarer:

  1. Tjena!
    Kul att du skriver igen, bara älskar den här sidan. Du borde fan ge dej på standup. Hasse&Tage stylee, typ. Hoppas vi kan ses i juni, har just fått källingar, skitsöta. Lycka till med siesta!
    Love ya!/Krille

    SvaraRadera
  2. Du borde inte tänka så mkt, låt de ske och ta sånt sen. Fan, livet ska ju levas här o nu! Tänk när du ligger på din dödsbädd kommer du ju ångra allt du inte gjorde. Man måste våga satsa för att vinna ngt!
    Fan.. Ja låter ju äldre än dig bror. Som mamma.. Hualiga.

    SvaraRadera