Leta i den här bloggen

onsdag 12 maj 2010

Gick så där...

Förskökte en stund. Men sen vart det stopp. Som kattsand i toastolen.

Kan inte lyfta högt. Inte heller tungt. Tur att jag sitter ner och kissar.

Drog ut en sena i axeln igår. Inte bildligt talat. Alltså, jag skar inte upp min axel med vasst föremål. Tog heller inte tag i senan och drog ut den.

Starkaste jag skulle dra ut en pall. Men lite tvättmedel kvar på. Dra pallar för hand har alltid gått hur bra som helst innan. Men nu valde min gamla men ack så bleka kropp att säga ifrån.

Knak, pang och jätteaj! Brände och gjorde sig till. Axeln alltså.
Jag brukar ha koll på musklerna. Men har inte tänkt på senor innan.

Jo i köttfärs. Där har dom inte att göra.

Inte heller i korv, qourn, bilmotorer, vårkänslor.

Så nu sitter jag här hemma och klappar katten med vänster hand.

Får se hur länge han accepterar det.

Är ju extremt högerhänt, så risken är att jag klappar mothårs.

Sån är jag

Hårovan liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar