Leta i den här bloggen

fredag 14 maj 2010

Fick dåligt samvete

då jag kom att tänka på mamma.

Ringer henne alldeles för sällan.

Glömmer bort att berätta för henne hur mycket jag älskar henne.

Detsamma gäller min syster.

Måste bli bättre på det...

Bättre är jag på Enemy Territory. Grym där.

Grym på att bada också. Gärna hetare, längre och djupare än andra.

Funderar på att städa lägenheten idag. Planterade om mina fredskallor häromdagen. Större krukor, lecakulor och fräsch jord.
Nu står garderobsblommorna och tittar avundssjukt på grannblomman.

Jag försöker förklara för dom att jorden inte alltid är fuktigare på andra sidan eller i andras krukor. Dom förstår inte riktigt. Tror inte jag är så haj på garderobiska.

Testade skriva ett brev till dom och översätta med Google. Hittade inte garderobiska där heller. Dom säger att språk är språk när mer än en kan språket. Kroppsspråk är en annan sak. Det kan jag inte heller läsa.

Håller på att försöka lära mig det. Börjar från grunden. Som blindskrift försöker jag känna om kroppsspråket och min hjärna pratar lika eller ens försöker förstå.

Det är då det blixtrar och stöter till. Ibland kommer vi överens och då går det lätt. Andra gånger missuppfattas allt och tanken fastnar i axel/armbågshöjd. Vill gå vidare till slutklämmen men snubblar och blir tafatt.

Bra skit: Äntligen sett en hel film. Nästan.

Bättre skit: Kunde ligga en stund på höger axel.

Bästa skiten: Vaknade alldeles jättelycklig. Pigg tidigt. Skumt...

Upptäckte att dammsugarpåsarna är slut.

Sån är jag.

Ilandsproblematisk liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar