Leta i den här bloggen

onsdag 19 maj 2010

Funderade på detta med otrohet...

När är man egentligen otrogen?

Har ett badkar här hemma. Ja det har nog sagt sjuttielva gånger.

Det är skabbigt, sandpapperskänsla, försöker se vitt ut.

Men det tillhör min lägenhet och således mitt liv. Just nu i alla fall.

Är jag otrogen mot detta (badkaret) om jag väljer att bada i någon annans badkar? Eller om jag åker till badhuset och badar? I flera olika pooler. Till och med bubblar i ett.

Och detta med DVD-R eller DVD+R. Alltid samma dilemma. Vad ska jag välja? Vad är skillnaden? Varför finns det 4 olika dvd skivs format?

Varför blir det skum i toalettstolen efter jag har kissat, då jag vet att jag inte druckit tvål.

Och solglasögon... Gud vad jag hatar detta. Finns inga som passar min oregelbundna skallform. Funderar på att skaffa mig en svetshjälm. Med speedglass funktion.

Slipper ju fräknar då med.

Satte upp en "Inga räkningar tack" skylt ovanför mitt brevinkast. Funkar inte. Vet inte om jag ska kontakta posten och klaga på att brevbäraren inte lyssnar på min önskan om att slippa dessa. Ingen reklam funkar ju...

Tror brevbärarna är en andra sortens människa. Lite sämre, lite jävligare, lite mindre kuk än resterande manliga jordinvånare. Och istället för att köpa en porsche eller annan kukförlängarbil, så puttrar dom runt på sina el mopeder eller gulaste cyklarna och njuter av att lämna inkassokrav och annat skräp i min brevlåda.

Inte bitter... Bara jävligt realistiskt nu.

Har även haft funderingar på att hyra ut min lägenhet. Jag använder ju bara toaletten och min säng. Har ett och ett halvt rum ledigt.

Sån är jag.

Hyresvärdig liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar