Leta i den här bloggen

måndag 10 maj 2010

Måndag hela dagen.

Kattkommandosydkvinnan var precis här med ett omplaceringskontrakt.

Så nu är katten officiellt min.
Kan man äga en katt?
Kan man äga någonting som har eget liv och egen vilja?
En bil kan man äga.
En stereo och dator likaså.
Men en människa, ett djur eller luft?

Ja, goddag. Jag skulle vilja ha en dvdfilm, en liter mjölk, en kvinna, 2 hekto bacon.

Dagen klar.

Nja.

Tittar ut genom vardagsrumsfönstret och upptäcker till min stora förvåning att det på trädet utanför, börjat tryckas fram löv. Grönt är skönt.

Vår är bra skit.

Som bad.

Negligerat mitt badkar alldeles för länge. Risken är att hon glömt bort mig och väljer att kyla ner vattnet jag fyller på, alldeles för snabbt.

Jag bara: Lala la laaaa. Trippar in i badrummet alldeles spritt språngande supernaken. Fyller på varmt, varmt vatten. I med lite skum. Mest för att slippa se min kropp.

Badkaret bara: Meh... Nu kommer han den där... Ska fan hämnas då han inte rört mig på alldeles för lång tid. Ah, han är naken också. Tar och kyler ner vattnet jättesnabbt. Så hans manlighet blir pytte. Skäms han nog.

Jag bara: Sträcker på mig, mjukar upp ryggen och axlar. Tar fram biltemakatalogen för att ha någonting att läsa i badet. Kliver i. Njuter.

Hon bara: Så, nu är han avslappnad. Om tre, två ett... KAAAAALLLLLLLTTTTTT! Hehe (elakt skratt)

Jag bara: Åh fan. Kallt det blev. Skjuter bort lite skum och ser att den blivit pytteliten. Skäms. Håller andan, svimmar, drunknar lite.

Hon bara: Ditt svin. Glöm aldrig bort mig mer. Öppnar pluggen till avloppet och tappar ut vattnet. Ser att du håller på att drunkna. Vill inte döda dig. Riktigt än.

Jag bara: Host, host, host.

Så kan det gå.

Man kan gå åt höger eller vänster med. Eller bak eller fram. Kan gå sicksack. Och till och med hoppa fram eller bak eller vart fan som helst.

Man kan även dra åt helvete. Eller inte dra alls.
Bara stanna och ta emot skiten.

Barnen har åkt iväg. Kommer inte se dom på ett bra tag. Känns hora. Sjuk hora.

Fast å andra sidan har jag haft bästa helgen med dom. Lever på det ett tag.

Ska plantera om mina fredskallor. Deras krukor har blivit för små. Vet inte om det är solen som krympt dom eller om jag vattnat med för hett vatten.

Ska fjäska för dom.
I med näring och lecakulor.

Sån är jag.

Lecbar liksom...

4 kommentarer:

  1. Tror man kan äga en katt. Den är liksom livegen. Så länge du ger den mat så stannar den, i den mån den vill vara mätt. I utbyte ger den dig det du vill ha(kärlek och sällskap. Den cirkeln dör alldrig. En katt känner av energier i nuet. Den är inte långsint eller drar upp gamla saker som hänt.

    Det går inte att äga en människa, men det går att äga ett hjärta. Troligen äger du bara en människa i den mån hennes kropp producerar måbra hormoner när hon ser dig. Hon får då en känsla att hon inte kan klara sig utan dig. Den känslan är inte samma sak som åtro. Det finns studier som visar att fysisk attraktion bara kan hålla i fyra år.
    frågan är vad man är ute efter..att sätta en gryta med kallt vatten på spisen och låta den koka upp..eller att börja med den kokande grytan..slå av plattan och låta vattnet sakta kallna..
    Tror det närmaste ägandeskap man kommer i en relation är de gemensamma minnena. De äger du. Du äger således även en gemensam humor..eller något ni skapat eller köpt för pengar. Du äger aldrig blod, sinne och själ. men du kan förvalta det väldigt länge om någon ger dig sitt hjärta.

    SvaraRadera
  2. Fyra år är en lagom tid. Sen börjar man älska. Eller äga...

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du avslöja min anonymitet med att känna igen mina stavfel;)

    SvaraRadera