Leta i den här bloggen

söndag 6 november 2011

Åkej...

Idag har jag och mina avkommor varit hysteriskt aktiva.

Började med att gå upp.

Sen gick vi en massa steg.

Vidare så kämpade våra käkmuskler med att inmundiga frukost.

Efter det så rörde sig armar hejvilt då tänder skulle borstas och lika borstat blev
håret. Fast med borste och inte tandborste då det ser konstigt ut med tandkräm i håret.

Då klockan närmade sig tolv upptäckte vi att vi i sort sett var försenade.

Till badhuset.

Dom öppnade ett.

Iväg och hämtade barnens vän för att i ett huj kasta oss i vattnet. Det lite klorsmakande. Hoppade man i den mindre poolen där grannes som badade, smakade det klor och salt. Lite kissljummet sådär. Och nu skyller jag inte på grannens son. Det kan lika väl vara den lilla flickan i sån där baddräkt som var bajssäker.

Det tyckte jag var helt ok. Att den var det.

Kunde blivit jättefel om någon dök och kom upp men en fusk-cigarr i munnen.

Hem och hade pannkaksfrossa.

Ge något barn medicin, ett annat barn en spark i röven för denne valt att begära popcorn och bli arg över att det inte är tillräckligt i skålen.

Äta kvällsmat.

Se då underbarn borstar tänder för att leda dom in i sängen.

Berätta för dom att grannarna faktsikt störs av skrik och lite för höga skratt i sängen. (av barn. Allt annat frossar dom i. Och påpekar ofta...)

Sen lägga sig i badkaret. Det underbara varma lite lagom blöta.

Andas.

Sån är jag.

Komplett liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar