Leta i den här bloggen

onsdag 2 november 2011

Måste för tredje och sista gången skriva följande start:

För att ingen ska känna sig träffad, diskriminerad, utpekad eller förskönad/förlöjligad i denna blogg kommer jag berätta som det är.

Orden är påhittade. All verklighetsanknytning är bara en ren tur. Bokstäverna finns på riktigt, men blandas och bildar ord som i sin tur bildar meningar. Påhittade meningar.


Så nu hoppas jag att den eller de som läser denna påhittade blogg inser att orden är just bara ord och inte faktabaserade. Fast bokstäverna är riktiga. Dom finns.

Om det skulle vara någon som motsäger sig detta så finns ju alltid kommentarsfunktionen.
Möjligtvis publicerar jag kommentarer helt utan någon som helst censur fortsättningsvis.

Ok. Min fredskalla har fått för sig att börja blomma. I november. Konstrasten är hysteriskt stor då jag slängde en blick ut genom fönstret, ser död höst ute.
Tänk om det låg en död häst utanför. Då hade kontrasten varit ännu större.
Som en Baudelaire dikt.
Fast han var ju fransk. Och dom är hejjare på kontraster.
Ska dricka vin, röka galouise cigg och äta ostar när dom är gravida.
Männen tutar alltid då dom kör bil.
Deras bilmärken heter jättekonstiga saker. Renault. Citroën.
Dom pratar ännu konstigare.
Och där försvann den politiska korrektheten. Så då spinner vi vidare med fördomar.
Danskar pratar kass engelska.
Norrmän kan inte bli arga.
Finnars språk är hårt. Typ oromatiskt.
Portugiser sjunger bra.
Skåningar är feta.
Norrlänningar pratar inåt.
Smålänningar är snåla.
Engelska män bär strumbyxor under kostymbyxorna.
Jag badar as-ofta.
Mina katter är korkade.
Om man är deprimerad växer naglar och hår snabbare.

Orka inte komma på fler. Så jag uppfinner några egna:
Om man dyker djupt ner har man lika långt upp igen.
Om man springer fort har man bråttom.
Om man cyklar onykter blir man sjukskriven och axelopererad.
Om man böjer sig framåt och sitter med benen i kors får man kulmage. Och roliga veck. Under brösten. (Tänk på det kvinnor med kjol)

För att göra natten lite mer njutningsbar hoppar jag i ett bad. Igen.

Sån är jag.

Badbar liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar