Leta i den här bloggen

fredag 30 juli 2010

Fantastiskt hur barnen

kan ha så kul på så kort tid.

Rusade till stan.

Och dom sprang. Jisses. Forrest Gump my ass...

Hade bestämt oss för att hinna fram innan butikerna stängde.

Skulle ju fixas det sista inför gudsonens födelsedagskalas på söndag.

Barnen har ingen tidsuppfattning...

Jag: Men snälla flickor. Det är först på söndag.

Dom: Meh! Vi måste handla idag.

Jag: Fast dom har öppet i morgon också!

Dom: Fast tänk så här pappa, om vi blir sjuka. Hur gör vi då?

Jag: Det är ingen fara. Då går jag själv upp till stan och handlar det ni vill.

Dom: Men tänk om du inte hinner?

Jag: Jorå. Jag har typ världens snabbaste ben.

Dom: Mmmm. Fast vi måste handla idag.

Jag: Men kära ungar.Vi fixar det i morgon. Nu ska vi strax göra kvällsmat och sätta på en film. Ha mys i soffan (med fjäskröst)

Dom: Vi måste...

Jag: Ok.

Så vi sprang, ja dom sprang, jag tog långa kliv. In på första butiken. Handla presenter, omslagspapper.

Då kom dom på det.

- Vi måste ha ett fint halsband, när vi ska gå på kalas!

Så in på glitter. Rensa hyllorna. För halsband kan man tydligen inte ha för många av. Detsamma gäller öronhängen, solglasögon, armband och fjäderhelveten som flyger snyggt i vinden.

In på Lindex, HM, Nisses, Kappahl (stavas det så?)och köpa mer grejs.

Skynda hem för att hinna slå in allt.

Ja vi kan ju bli sjuka...

Nu, först nu så är lugnet funnet.

Bert på DVD´n.
Popcorn i skålen.
Osockertoppade barn.
Harmonisk pappa.

Insåg att jag träffar dom alldeles för sällan.

Funderar allvarligt på att hitta ett dagtidsjobb så jag kan ha älsklingarna varannan vecka.

Tror inte det är bra för dom att vi ses varannan helg och varannan eftermiddagsvecka mellan 13.30 och 19.00.

Dör lite av att inte vara mer med.

Fast kanske detta som gällde.

Sårade innan...

Nu är det min tur att få själsbrand.

Sån är jag

Efterklok liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar