Leta i den här bloggen

fredag 23 juli 2010

Tog mig faktiskt tid

att städa lägenheten idag.

Blev förvånad hur snabbt det faktiskt gick.

Kanske var det för att jag proppat min kropp full av c-vitamin i form av blåbärsbrustabletter, eller också för att jag somnade relativt bra igår.

Låg och tittade på film tills jag vaknade. Fantastiskt det där.

Hur jag kan somna alldeles snett i soffan med en katt intill bröstet. Känns som jag blinkar till och vips har tiden dragit iväg och blivit morgon. Och jag ligger på exakt samma sätt som när jag somnade.

Tror att jag dör när jag sover. I soffan.

Fast inte i min säng.

Brukar vakna av att jag virat in mig i lakanet och katten sitter på golvet och tittar förundrat på mig.

Kanske jag lever mumieliv i sängen.

Leker gammalegyptisk och pratar konstigt. Sminkar ögonen med kajal och tar på en svart peruk och klär min kropp i bladguld.

Lägger mig i sängen och hämtar en virknål. Drar ut min hjärna och lägger den i nattduksbordslådan. Virar in mig i lakanet och ber katten hälla en massa doftande oljor över mig.

Funderade på detta med att ligga i tält. Inte ligga ligga, utan sova där. I sovsäck. Ett tvåmans tält. Undrar vad jag blir då?

Kanske skogstokig eller Mulle.

Eller mullvadstokig. Gräver ner mig och har långa morrhår.

Fränt.

Kunde göra katten avundsjuk.

Åma mig på golvet och dra mina hysteriskt långa morrhår längs väggarna och fälla katten genom att snabbt vrida på skallen.

Fast å andra sidan trillar han lite som han vill redan nu.

Skeva katten på nåt sätt.

Fast det gör jag med ibland.

Trillar alltså.

Sån är jag

Fällbar liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar