Leta i den här bloggen

torsdag 22 juli 2010

Ibland snurrar

det så fort att jag inte hinner med.

Idag tillexempel.

Diskat, druckit kaffe, badat, bäddat och hunnit lyssna igenom en massa låtar på spotify.

Fantastiskt. Och klockan är bara halv 4.

Dagarna innan var ännu värre.

Högg ved och svettades, badade, drack Calvados, högg mer, åkte 4-hjuling, drack en öl, grillade, kollade på stjärnorna på himlen och satt så länge att jag märkte att jorden snurrade.

Allt detta på ett och ett halvt dygn.

Om jag vore Gud skulle jag hunnit med att skapa jorden på en kvart. Resten av tiden kunde jag tillbringat i hängmattan, på stranden jag precis skapat, tagit en tur ut i lilla vintergatan utan underställ, bara för att se till att planeterna skötte sig som dom skulle och inte dansade som planeterna i tredje klotet från solen serien.

Eller så kunde jag gjort nåt annat.

Grejen är bara den att tiden är fan inte relativ. Klockorna är det, men inte tiden.

Ta ut batteriet från klockan och tiden stannar.

Samma sak med bilen.

Står still utan batteri.

Jag funkar inte så. Inte batteristyrd.

Sån är jag

Oelektrisk liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar