Leta i den här bloggen

måndag 14 februari 2011

Alla jävla hjärtans dag.

Vet inte om jag ska bli förbannad eller rörd.

Skakad eller legad.

Nej inte legad.

Egentid, på denna dagen är hysteriskt kul.

Eller inte.

Ska skratta mig igenom vind, sol eller storm och badkarstid.

Sjunka ner i det varma vattnet.

Läsa en Elvistidning.

Skratta för mig själv.

Tänka, drömma och hoppas på framtid.

Samtid.

Vitid.

Sommartiden är på väg.

Den bästa tiden.

Förutom pannkakstiden.

Krigstiden var obra.

Samma sak med kristiden.

Hon sa att hon inte hade träningsvärk.

Är det en komplimang eller en diss?

Kanske dålig träning, eller att hon är för fit redan.

Får bestiga igen. Berget. Det lite högre.

Sikta mot månen och klättra upp på stenen.

Stå där och titta ut över nejden.

Skrika vårskriket. Så jag blir hes och öm i halsen efteråt.

Hoppas på att jag slipper kräka.

Eller kraxa.

Det gör fåglarna så bra redan.

Vårkraxar, vårvisslar och vårstädar.

Vårtgårdar är fina att titta på.

Men fula att stava till.

Har ögon som Brolle.

Armar som flaxar.

Ben som inte går av så lätt, om man inte tar med nyckelben och axelpartier.

Vill ligga.

I en stor säng. Under tjockt täcke och fluffiga kuddar.

Blunda och låta händerna älska med din hud.

Tjuvkika lite.

På teven. På dig.

Älska med ögonen med.

Sån är jag.

Ögontjänare liksom...

1 kommentar:

  1. Älskar ditt sätt att skriva på... Måste få låna "Blunda och låta händerna älska med din hud" av dig!!!
    Ta hand om dig <3

    SvaraRadera