Leta i den här bloggen

måndag 12 januari 2009

Bredband och knarkande sparvar

13 år med den underbara. 4745 dagar plus två eller 3 beroende på skottår. Om man säger att ett genomsnittligt samlag varar i 25 minuter hade den underbara och jag hunnit med i runda slängar 235000 stycken. Vi har tre barn... Kan man dra någon slutsats av ovanstående påstående?
Mer än att jag är steriliserad? Jajjamensan det kan man. Och jag ska berätta vad. Har tre viktiga saker man måste ta hänsyn till.
För det första: Snabbt bredband. Detta gör ju att man får hem alldeles för mycket filmer alldeles för snabbt. Vilket leder till en massa filmtittande
För det andra: Långkok. Att tillreda en god köttgryta tar sin tid och kräver sin omsorg,
För det tredje: Singstar. Plus snabbt bredband...

Blev förskräckt när jag satte mig på altanen för att röka den tredje ciggen samt dricka den 6e koppen kaffe. Knarkar alla småfåglar, eller bara de som finns i vår trädgård? De sitter och skriker och tror att det är vår. Jävla EMO-sparvar! Ska sprida lite lsd bland fågelmatsbollarna och klä ut mig till höst. Stå där och vaja i vinden och viska att vintern är på väg. Fan vad snopna de kommer bli.

Sen väljer den underbara att totalt dominera pokervärlden på facebook. Hon håvar in pott efter pott. Igår stod hon där nöjd i köket, tittade på mig med dom där förbannat vackra ögonen och säger, som den vardagligaste sak i världen: Jag vann precis en pott på 20000. Jag svarade att jag minsann förlorat 120000 förra veckan. Tyvärr vann jag inte den diskussionen heller.

Jag har lovat den underbara att aldrig någonsin göra narr av henne, om hon någon gång skulle tabba sig. Hennes väninna och dennes man är tvärtom. Satt och spelade rappakalja eller något liknande spel. Hon skulle då förklara vilka de sju underverken är. Hon fickpå nåt vis in att kaffekokaren absolut måste vara en av dessa. Visserligen håller jag med, men det stämde ju inte in på svaret, den gången. Dennes man valde då att reta henne och man såg hur hon skämdes. Efter den gången som svor jag på att jag aldrig skulle göra så mot den älskade. Sen att jag själv gör de mest fantastiskt korkade saker hör inte hit.

Som igår, när den älskade och jag låg i sängen och tittade på en film på hennes laptop. Skiten hänger sig ibland och man måste trycka alt+tab och byta fönster ett par gånger. Hon säger till mig att trycka på skärmen, vilket jag gjorde. Hon kved av skratt. Hon menade att jag skulle klicka på windowsfönstret på tangentbordet. Men det gör mig ingenting. Hennes skratt gör mig lycklig.

Strax dax att cykla till jobbet och tjäna in lite pengar så jag har råd med lsd. Måste få tyst på detta alldeles för tidiga fågeltjatter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar