Leta i den här bloggen

torsdag 29 januari 2009

Taskigt läge...

Jävla nolla!
Har det varit bankrån i Hässleholm. Tre stycken försökte han sig på.
LÄNK
Vicken jävla looser. Misslyckades på alla tre ställen. Meh va fan! Sitter han där och planerar veckovis över att han ska råna en bank. Drömmer om framtiden och vad han ska göra för alla pengar. Kanske olla en femhundring och ge den till den sura tanten på maxi?
Och om han nöjer sig med en bank? Nej nollan väljer att ta tre banker samtidigt. Och ensam dessutom. Va fan? Vad går du på egentligen? Att du bara orkar. Jag pallar knappt ta hand om tvätten efter mina tre älskade barn. Men du, ditt svin, du bara klampar ner på mitt slit. Rycker det i småbitar, tuggar lite på det och spottar ut det i toalettstolen. Helvete! Här går jag till jobbet och sliter, plockar kolli efter kolli, klickar på datorer tills mina fingrar tappar skinn. Detta skinn som jag dessutom behöver, ack så mycket i mitt bas spelande. Känner mig hyfsat nöjd när lönen kommer och jag med gott mod kan inhandla min flaska whiskey på det icke statliga systembolaget. (ja, hos den där smuggelkungen) Även betala mina räkningar. Men inte du ditt förbannade as. Du ska glida in på ett bananskal och hiva in sisådär ett par hundra tusen på fem minuters jobb. Hur fan tänker du människa?
Att du sen misslyckas med alla tre, gör att jag sitter här och skrattar högt. Jorå, jag lyfte ett par ton totalt under dagen, och fick mina triglyceriner att lugna sig en stund. MEN det viktiga är att när räkningarna skall betalas nästa månad och whiskeyn skall inhandlas gör du klädnypor på 7 kronor i timmen.
Är du ens försäkrad på din blivande arbetsplats? Har kriminalvårdens besökare kollektivavtal? Säg att du med din tjuvafingrar skulle råka klämma dig på en klädnypa och således inte kan producera fler. Har du då en arbetsskadeförsäkring som täcker ditt inkomstbortfall? Och dessutom gör att du slipper karensen?
Nej du din jävla nolla. Se till att jobba för din lön och inte bara sno till dig. Bankernas avgifter är dyra nog som dom är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar