Leta i den här bloggen

onsdag 14 januari 2009

Övertid och dikter

Satt och väntade på att de skulle ringa från jobbet. Övertid är kul. Hittade min låda med alla texter jag skrev på skrivarkursen jag gick -95. Tänkte lägga upp några saker här. Mest versmått verkar jag sparat. Sonatformer var tydligen poppis för det finns en hel hög. Korta dikter lika så. Kan varit ganska influerad av Baudelaire, då många handlar om skönheten hos döda kroppar eller dödsögonblicket. Kanske skulle tagit det lungt med punkdunken under den tiden. Punkdunk är två flaskor vin. Den ena en Aurora och den andra California White. 50 kronors viner. Du tar en petflaska och häller båda vinarna i denna. In i kylen ett dygn och vips, har du din punkdunk.

Men jag skriver ner två grejer så länge. Först en i sonatform:

Hanrej
Var har du varit om jag får fråga?
Minsann, har du gått och blivit svartsjuk?
Den andre ler och vältrar sig i lycka.

Vi testar en ny grej.
Var har du varit om jag får fråga?
Minsann, har du gått och blivit svartsjuk?
Den andre ler och vältrar sig i lycka.
Den andre och du, men inte jag? Det passar inte mig.
Du och jag, det passar mig bättre, men inte dig.
Han och jag passar inte alls. Jag är en hanrej. Det är inte min grej.
Var har du då varit? Du ler, och jag blir svart. Han, du, jag och svart, det är inte min grej.
Vi testar en ny grej. Han, du och jag? Jaså, det var inte din grej.
Jag vältrar mig i svrtsjuka och ni ler åt varandra. Om jag gått och blivit svartsjuk? Inte alls.
Men var har du då varit? Jag vältrar mig i frågor.
Här ska testas en ny grej. Du och jag vältrar oss i varandra och jag ler åt den andre, okey?
Är du lycklig nu? Är DU svartsjuk? Inte? Du bara ler och ser på mig.
Han och du men inte jag. Du och jag och inte han?
Vad skall jag nu fråga? Skall vi testa en ny grej?
Han och leendet, du och frågor, och jag, jag vältrar mig minsann.

Vi testar en ny grej.
Var har du varit om jag får fråga? Minsann, har du gått och blivit svartsjuk?



Och en till:

Satyriasis

Stå emot kvinnolist med penishypnos, funkar inte så bra.
Konsten ställer krav på människan, heter det ju.
Både kvinna och penis, skapas av människan, och det är ju konst det med.

En gång till!
Stå emot kvinnolist med penishypnos, funkar inte så bra.
Konsten ställer krav på människan, heter det ju.
Både kvinna och penis, skapas av människan, coh det är ju konst det med.
Konstig människa, med kvinnolist och penis? Inte alls, bara udda.
Kvinnomänniska med penis är konstig, inte alls udda!
En gång till!
Är konsten då udda, med kvinnor och penis?
Konsten är mänsklig den med.
"Ars totum requirit hominem"; konsten ställer krav på människan.
Konstig kvinna? Konstig penis? Konstig konst? Inte alls. Bara mänsklig!
Konsten är att vara mänsklig mot kvinna, penis och människa.

En gång till!
Stå emot kvinnolist med penishypnos, funkar inte så bra.
Konsten ställer krav på människan, heter det ju.
Både kvinna och penis skapas av människan, och det är en konst det med.


Sen ett par dikter:

Kedjar fast dina händer i sänggaveln
gömmer mig bakom en stol
och tittar efter ängeln som skall hämta dig
din nakna hud strålar av lycka
tårarna på din kind glänser likt flytande diamant
blodet från din näsa
liknar en flod av rubin
dina elfenbensvita tänder ligger i en fin ring
runt din navel
mina skitiga kalsonger kliar
att man aldrig blir nöjd...



Kittla dig med en fjäder över din fjunbeklädda mage
se hur huden knottras.
"Hålla handen över din mun för att tysta ditt fnitter
trycka till och känna hur tänderna ger vika
stoppa en sax i ditt svalg och klippa sönder levande kött
med en skarpslipad kniv skära av dina bröstvårtor
och trä dem på ett grässtrå likt smultron
öppna dina knän med en polygrip och ta ur dina knä skålar
krossa dom med en slägga och stoppa benbitarna i ditt anus..."
skulle jag aldrig göra. Bara pussa på dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar