Leta i den här bloggen

måndag 19 januari 2009

Däck horeri eller inte

Den underbara hade skaffat en kortärmat skjorta, till mig. Fantastiskt vad hon kan. Hon skulle till och med kunna skaffa fram skidor mitt i juli. Så jag fick fara upp på byn för att hitta ett par jeans. Superreor överallt. När jag parkerat bilen, som nu mer bara har ett framljus, såg jag en herre stå lite knasigt parkerat. Han glodde på mig, med såna där bedjande ögon. Såna man inte kan säga nej till. Han hade fått punktering. Han tyckte att bultarna till fälgen satt alldeles förskräckligt hårt, och glodde på mig lite till med dom där ögonen. Så vad gör man. Jo man sliter fälgkorset ur näven på honom, hissar upp bilen med orginaldomkraften, som alltid är pissedålig. Lossar bultarna, och tar väck det punkerade däcket. Lassar in det i hans bagage, och tar fram reservdäcket. Ett sånt där fånigt litet gokartdäck, som man får köra i max 60 km/h med. Hissar bilen lite till och sätter fast reservdäcket. Spänner bultarna, ja jävlar i det. Han frågar om jag jobbar med bilar, eftersom att jag verkar veta vad jag kan. Näe, säger jag. Men jag kan byta däck. När jag är klar sticker han till mig en hundralapp. En hundring... Va fan tror han? Att jag horar runt som däckbytare och tar 100 spänn per gång? Har folk helt glömt bort att vissa gör saker för att vara snäll. Och NEJ jag är inte med på analsex eller självmord. Hur bedjande ögon dom än har. Jag bad att han skulle skänka pengarna till cancerforsknnigen istället. Tvättade av händerna i snön.

Hur som helst så var det faktiskt superrea. 50%. Men om den underbara ger mig den där blicken så ifrågasätter jag ingenting. Jag bara gör det. Alldeles gratis.

2 kommentarer:

  1. Jag tror inte mina ögon. Ska El Basisto börja sär skriva nu?

    SvaraRadera
  2. Var fan är särskrivningen???

    Jag tyckte att däckbytandet var mkt ädelt gjort. Själv skulle jag bara sagt "Dra åt helvete, gubbjävel. Å du kan byta ditt jävla däck själv!" ;)Åsså hade jag dängt fälgkorset i nyllet på honom.

    SvaraRadera