Leta i den här bloggen

måndag 9 februari 2009

Förbannade hosta

Denna hosta! Har fan inte fått vara ifred för det på snart två månader. Tycker jag går och hostar mest hela tiden. Nu kom den igen. Tror den stack iväg nån vecka för att vila upp sig. Träffade en massa host polare. Och nu snackar vi inte dom där trevliga host polarna. Nej, snarare cribs och blood hostan. De har gått ihop med gemensam kraft för att sabba hela helgen. De drog med sig ett gäng feber huliganer när de ändå var på gång.
Vaknade i går med typ 1000 graders feber. Och hosta som man nästa spyr av. Den underbara fick inte en blund. Antingen så kröp jag in och skedade henne, då hon var så där sval och mysig. Eller så hostade jag så sängen vibrerade. Att hon se drömmer såna där dåliga drömmar gör ju inte saken bättre.
Inatt tog jag mina två favorit kuddar och la mig i gillestugan. Satte på tv4 fakta och lade mig tillrätta. Sov sisådär en halvtimme, vaknade av att jag fick stoppa tillbaka lungorna i bröstkorgen. Tittade lite till på teven. Bytte sida i soffan och låg på högersidan ett tag. Slumrade till, men vaknade av att jag låg på golvet. Hade halkat ur soffan av allt hostande.
Den underbara stack iväg i morses och hämtade lepheton. Så nu ska jag ha en heldag, med etylmorfin. YES!!!

1 kommentar: