Leta i den här bloggen

lördag 7 februari 2009

Quorn och taktikvila

Då ska man ha en kväll utan något som helst kött på bordet. Inte animaliskt i alla fall. Ska käka tacos men quorn färs. Ska bli en helt ny upplevelse. Quorn. Ser ut som kött, smakar kött, men är gjort av inte kött. Skumt. Som att dricka whiskey gjort av urin. Ser ut som whiskey men smakar piss. Typ Lagavulin, eller Bowmore. Ahh höll på att glömma Laphroigh. Kan sabba vilken måltid som helst. Äter gott, sätter sig efter maten med en cigg och ett glas Laphroigh. Helt sabbat. Maten du precis ätit smakar tjära. Halsen smakar tjära. Luften du andas smakar tjära. Nej du. Behåll din läskiga urinwhiskey och ge mig en singelmalt. En blended tack.
Ska försöka taktikvila lite innan gästerna dyker upp. Vill ju inte ge ett kasst intryck och göra som jag brukar. Gå och lägga mig vid elva trots att gästerna sitter kvar och tror att jag bara skulle på toaletten, för att upptäcka efter en halvtimme att jag snarkar i högan sky i sovrummet.
Att jag dagen efter skyller på att sällskapet var uselt är ju inte mitt fel.
Upptäckte precis att jag nog behöver raka mig också. Vill ju inte knuffa ner gästerna för trappan då jag vänder mig om i hallen.

1 kommentar: