Leta i den här bloggen

söndag 24 oktober 2010

Alvedon och fisar.

Okerå.

Pojken kom hem från sitt livs första kung-fu träning med blåa prickar på hela underarmarna.

Stolt som en riktig morning glory stod han i hallen och visade dom för mig.

Dom hade gjort ormen, tigern, stått på huk, hållt balans och trixat som ninjas.

Eller som kung fuare.

Fick tårar i ögonen av att se att han äntligen verkar hittat en träningsmetod han gillar.

Har testat fotboll, handboll, brottning, ishockey, löpning, cykling, simning, schack och data.

Han gillade ingenting. Jo brottning ända fram tills idiot björn kom och tog över träningen och skulle ha elittänk på allt.

För fan dom är barn! Tränas på deras nivå och ska ha sjukt kul under tiden. Tycker jag. Att sätta folk i fack och bara satsa på dom som är bra skapar ingen lagkänsla. Inte heller styrker det individerna.

Dom som inte är bäst, blir hackkycklingar och tar på sig skulden för att laget förlorade. Nej inte tar på sig, utan får höra att det är deras fel.

Den som är bäst får en jävla press på sig att alltid vara bäst. Snart kommer det någon som blir lite bättre och då är den som var bäst innan inte lika pepp. Och blir bitter.

Lagsport i all ära. Men det är inget för mig. När det gäller sport vill säga.

Jobb, insats, livet är en helt annan sak. I min skeva värld.

Vill bara säga att jag är så jävla glad för att min lille store pojk hittat någonting han tycker är kul, som dessutom gör livet lite lättare och får honom att må bättre. Thats it!

Själv har jag köpt en kass förkylning på IKEA. I deras fyndavdelning låg den i en skadad wellpapp förpackning.

Tog två dagar för den att riktigt få fäste.

Men jävlar i gatan vilket drag det är i den.

Hostar. Så jag klöks.

Snorar. Så jag klöks.

Febrar så jag skakar.

Alvedonar så jag fiser.

Jisses.

Har alltid använt Ipren innan. Men Netto saluför inte Ipren. Men Alvedon.

Skitnetto!

Fisnetto!

Alvedon och min mage är inte riktiga kompisar.

Gör så jag fiser. Alvedonen alltså. Inte du.

Som brysselkål och sås.

Ungefär.

Lär hoppa i ännu ett lite för varmt bad.

Så huden blir så där rödflammig.

Som efter smisk.

Har jag sett på teven.

Att huden blir alltså.

Snart KFÖ.

Snart jul.

Snart bröllop. Hoppas jag.

Sån är jag.

Grodhoppslik liksom...

4 kommentarer:

  1. klöks är fan inget vackert ord :)

    C

    SvaraRadera
  2. Inte heller ansiktsutrycket när man gör det!

    SvaraRadera
  3. Dax att blogga igen Nicky, länge sen nu :-D!!
    Kram

    SvaraRadera