Leta i den här bloggen

torsdag 21 oktober 2010

Så hur blir det nu då?

Ska jag ta tag i det direkt?

Alltså byta däck på bilen.

Eller väntar jag tills det verkar som om snön ska ligga kvar och vinterväglag råder?

Kaffet är i alla fall varmt. Och starkt.

Lite som hulken.

Fast inte grönt.

Det är the som kan vara grönt.

Och gräs.

Och löv.

Och gröna bilar.

Upptäckte att jag är tvungen att bädda. Det hände en olycka. I sängen. Och lakanet blev alldeles smutsigt.

Snabbt ner i tvättstugan och sno en maskin.

Inte bildligt. Fattar ni vid detta laget, att jag inte snor saker.

Bara tid.

Lakanet blev nästan rent.

Björnbär och banan sätter sina spår.

Iväg och handla rosa. Ska jag någongång.

Sett på reklamen att det ska vara bra.

Och visas det på teven är det sant.

Precis lika sant som att allt som står på facebook är sant.

Sån är jag.

Trovärldig liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar