Leta i den här bloggen

torsdag 26 augusti 2010

Finns det någonting värre än

ordet kanske?

Kanske det kanske.

Kanske det finns.

Krig.

Svält.

Våld.

Mobbing.

Otrohet.

Utnyttjande.

Ja, några.

Men fan!

Ordet kanske.

Vad betyder det egentligen?

Eventuellt?

Förmodligen?

Vi får se?

Nej!

Orden kanske skulle kunna stavas: Nej till nittio procent.

För så är det.

I min värld.

De gånger jag fått höra kanske har nittio procent betytt blankt nej.

Om det är för att folk trott att jag inte orkat höra sanningen, kan jag inte svara på.

Men från och med nu är ordet kanske bannlyst från mina öron.

Om någon skulle säga, skriva, skrika, rista in det på min hud så kommer jag nonchalera det.

Nu var det sagt.

Andra erfarenheten jag upptäckt idag är att jag känner exakt likadant som igår.

Till och med lite mer idag.

Här skulle jag kunna skriva ett ord som jag bannlyst.

Således står det så här i stället.

Förmodligen inte lite mer än i går.

Eventuellt inte mer än i går.

Fattar?

Nittio procents chans till att det är ja där.

I och med inte.

Gud, nu snurrar jag till det.

3.

Orion.

Jag.

Världsherravälde.

Ja lite internt.

Men så ska det vara.

I en hemlighet.

Sån är jag.

Tungotalsskrivande liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar