Leta i den här bloggen

måndag 23 augusti 2010

Någonsin tänkt på att tre ord

kan betyda så mycket.

Tre enkla ord som var för sig inte betyder så speciellt mycket.

Men i en mening betyder allt.

- Jag är hungrig.

- Du är dum.

- Jag älskar dig.

- Jag vågar inte.

- Önskar mig bort.

- Gillar hårda klappar.

- Vi köper den.

- Jag gjorde abort.

- Högre lön tack.

- Sväng vänster, VÄNSTER!!!

- Inte i röven!

- Sov gott underbästa.

Tre ord.

Orions bälte består av tre stjärnor. Den lilla vid sidan är bara plusmaterial.

Jag har tre barn.

Min lägenhet har tre rum.

Jag har jobbat tre skift.

Tre ackord kan göra en låt.

Tre människor kan älska tillsammans.

Tre kan vara en för mycket.

Bara så ni vet.

Men tre ord äger.

Sån är jag.

Ägd liksom...

1 kommentar:

  1. Tre är vackert
    smyger fram när man minst anar det
    slår hårt i ryggen för att få en att förstå
    eller rör bara hjärtat med fjäderlätta fingrar
    Tre går inte att hindra..inte heller att skynda. Finns och ger allt av det det som kallas lycka i livet. Lyckan att få känna.
    Lyckan att få träffa. En person som du

    SvaraRadera