Leta i den här bloggen

lördag 13 februari 2010

Åja... Here we go again

Fick klagomål.
Nån annastans för att jag inte skulle blogga mer.
Är ju svag för klagomål.
Och middagsmål.
Hockeymål skiter jag mest i. Inte skiter i bokstavlig bemärkelse, då det är fullt av hål i nätet.
Skulle ju bli bajs på isen.
Och nån tuff, stor hockeyspelare kanske skulle halka på bajskorven, och slå sig. Eller missa pucken och således få skäll av sina lagkamrater.

Det är inte kul.

Bakar pizza ikväll. Trixar och gör mig till. Mest för barnens skull. Och för att jag mår bra när dom mår bra.

Strax iväg till badhuset och plaskar och gör bomben. Inte kissbomb. Funkar inte under vattnet.

Packat med bullar, saft och balsam till flickornas hår.
Känns som det går en flaska per bad. Tror att de smörjer in allt och alla i damernas dusch.
Vågar mig inte in där. Rädd att jag ska bli kvar.

Då har barnen ingen som läser godnattsaga. Ikväll i alla fall.

Sån är jag.

Läsvan liksom

1 kommentar: