Leta i den här bloggen

söndag 14 februari 2010

Potatisgratängen är på gång

och skall käkas söndagsmiddag.

Jättemest.

Har fått gulliga hemmagjorda valentinkort av barnen.

Grät en skvätt. Bra gråt.

Mellanflickan hade jobbat länge med sitt, sa hon. Såg i hennes ögon att hon var så nöjd. Hon fattade inte varför jag fick tårar i ögonen. Jag skulle ju bli glad.
Blev jag ju. Alldeles för glad sa jag.

Disk. Oj vad disk. Hela köket fullt av disk. Visste inte att jag hade så mycket porslin. Eller glas.

Tog en paus nu. Diskade snyggt.

Har ett ganska normalt diskställ. Men det verkar vara lite litet när barnen är här.
Typ överfullt nu.
Snart tomt igen då all disk ska in på rätt plats. Diskad disk.

Sen börjar det om.

Som lönekontot.
Ibland alldeles för fullt, sen nästan tomt för att fyllas på igen.

Bra skit.

Sån är jag

Positiv liksom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar