Leta i den här bloggen

onsdag 17 februari 2010

Funderar på att ta

ta i min kropp.

Ta den i nacken.

Och dra den till jobbet. Till den nya fina gymmet.

Träna axlar och nacke.

Bli mindre ond där.

Och lite starkare där.

I nacken. På jobbet.

Gör ont i den ibland. När man tittar uppåt. Sitter på en truck och bara: Aj.

Då kliver jag av. Och plockar lite. Eller dataklickar lite. Eller flyttar en pall eller 38546.

Beror på. Hur mycket det är att göra.

iPhone tillåter inte java.

Jävla apple.

Inte java som i kaffe, utan java som i script.

Det innebär ju att jag inte kan sitta på rasten och spela cafeworld på fejsbok.

Skit me.

Har slått vad med grannen om vem som leder om två veckor. Nej 10 dagar kvar.

Vinnaren städar den andres lägenhet.

Har inte gjort ett dugg i min sen vadet kom upp.

Fan om jag skulle förlora.

Får ta semester ett par dagar.

Grannens lägenhet går fort att städa.

Min kommer ta dagar då. Kanske.

Eller så struntar jag i att vara hemma.

Sover på jobb. Äter på jobb. Bastar på jobb.

Kommer sakna mitt badkar.

Och hon mig.

Ingen som viskar förförigt när jag kommer hem från jobb.

Ingen som vill att jag ska fylla henne med min kropp.

Ingen som vill att jag ska pressa mina lår mot hennes sidor.

Men å andra sidan har jobbet en stor, riktigt stor teve.

Den rymmer säkert jättemånga kanaler.

Tvivlar nu. Vet knappt in eller ut eller snett eller bakåt.

Sån är jag

Osäker liksom...

3 kommentarer:

  1. aldrig att den går fort att städa. fattar du hur mycket som behöver städas? har lämnat all disk sen dess.
    bra att du inte kan cafewörlda på jubb längre, det är ju nästan fusk!!!
    btw så tror jag att du använder ditt visakort på caféworld!!

    SvaraRadera
  2. He! Man kan inte betala med visa kort där. Bara zynga goldcard. Å sånt är jag inte betrodd med. Fan me!

    SvaraRadera