Leta i den här bloggen

tisdag 23 februari 2010

Fick precis bannor

av min nioåriga dotter.

Vi badade och gjorde tuffaste frisyrerna på varandra.

Mellanflickan, minstaflickan och jag.

Ena stunden skulle dom gör mig till spion och andra till troll.

Passade bra som troll. Orakad och disträ.

Hur som helst. Efter schampoo, balsam och tvålkuren så klev vi upp.

Badrumsgolvet alldeles förskräckligt blött.

Virade in dom i handdukar. En till håret och en till kroppen. För sånt har tjejer tydligen... Enligt dom.

Jag själv snitsade till det med en handduk runt höften. Ställde mig framför den något immiga spegeln och såg bra ut. Ett tag. Sen försvann imman.

Löddrade in hakan och överläppen i rakgel.

Kom på the grej of grejs.

Jag sparar mustasch.

Tycker det är ganska fräckt.

Mellanflickan kom in när jag trodde jag var klarrakad.

Hon gapade och hakan gungade upp och ner. Som bungyjumphoppare. Fast mer lik en hakhoppare.

Hon bara: Nääääääeeeeee. Inte så.

Jag: Vad menar du?

Hon: Nääääeeee. Inte så. Det sticks när vi pussas då.

Jag: Ok. Rakade bort min superfräckaste moppemustasch.

Hon: Såja. Nu blev du mjuk och pappa igen.

Då dog jag.

Underbara unge.

Os på teven och snö utanför fönstret.

Känns som det börjar bli gamla nyheter.

Men sån är jag.

Repetativ liksom...

1 kommentar:

  1. Tror du skulle klä rätt bra i mustasch. Hård och mjuk på samma gång. Tuff moppegangster och mjuk pappa!

    SvaraRadera