Leta i den här bloggen

fredag 19 februari 2010

Trodde jag drömde

och sen upptäckte jag att jag faktiskt gjorde det.

Blev arg.

För drömmen var en bra dröm.

Åt semlor. Jättemånga.

Och fick inte magknip.

Bra dröm på nåt vis.

Träffade en gammal klasskompis. Ja gammal. Han är tre månader äldre än vad jag är.

Således jättegammal.

Vi var i Stockholm. Och satt på en parkbänk med en kartong, typ flyttkartongstor låda fylld av semlor.

Mumsade och fick grädde på näsan. Och florsocker på ögonfransarna.

Pressade ner semla efter semla. Minns inte om vi ens tuggade.

Ganska fräckt om vi svalde dom hela.

När vi var klara rökte vi en segercigarr. Cubansk skit.

Drog halsbloss och puffade.

Gjorde såna rökringar som Gandalf gör i sagan om ringen filmerna.

Fan va vi var fräna.

Sen vaknade jag.

Lite sur.

Gillar semlor.

Badade, rakade mig. Tog på mig kläder. Drack en kopp kaffe. Sen en till. Och en till.

Då kom det för mig. SKRÄCKEN!

Upptäckte att jag bara hade en cigg kvar i paketet.

Väntade längst innan jag klev ut på den snöfyllda balkongen, satt mig på en iskall stol. Inhalerade nikotinrök.

Nu känner jag mig lite stressad.

Måste hinna till affären och köpa nya. Innan jobbet.

Hinner säkert.

I morgon är det första mötet detta året, för mig, för SiESTA!

Längtar så jag blir rödflammig på bröstet.

Får hårda bröstvårtor och håret på benen ställer sig rätt ut och pressar jeanstyget så byxorna ser alldeles felplacerade ut.

Men det gör inget.

Har gärna felplacerade byxor. För SiESTA!s skull.

Sån är jag.

Malplacerad liksom...

1 kommentar:

  1. Vilken skön dröm. Tänk att få svälja hela semlor! Inte ens ta av locket först. Vad munnen skulle bli glad. Och förvånad!

    SvaraRadera