Leta i den här bloggen

onsdag 17 februari 2010

Kaffe och morgoncigg

och lokala morgontidningen.

Det går snabbt att bläddra igenom den.

Hinner inte ens få trycksvärta på fingrarna.

Tjoff så är den läst.

De har tillochmed lagt ut hela tidningen som PDF på nätet. Tar längre tid att läsa den där. Ska scrolla och klicka.

Men känns fel att ta med sig datorn i badet.

Badkaret gillar det inte heller. Hon är rädd för stötar. Och nålar.

Sånt som sticks. Därför jag alltid måste raka mig innan jag badar.

Skulle vara värsta scenariot att jag råkade vrida på huvudet för att ta en schampoflaska och gnida skäggstubb mot emaljen.

Gnisslar tänder av rysningar.

Eller ryser av tandagnisslan.

Skit samma.

Basta är också bra. Nästan som bad. Man blir varm ända in i ryggmärgen.

Den värmen håller i sig ett tag.

Som en bra fylla.

Fast utan fågelbo-i-munnen-dagen-efter-smak.

Kan bli så fel, fast man vill göra bra saker.

Som, "det var ju inte glidmedel. Det var ju lim" grej.

Ahhh. Glömde tvätten.

Måste rusa.

Sån är jag.

Snabbast liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar