Leta i den här bloggen

onsdag 15 december 2010

Den blicken

gör mig svag.

Så djupa.

Vill kasta mig i dina ögon och simma omkring.

Försöka hålla fast din lins.

Fokusera den på ett ställe.

Mitt ställe.

Slicka i mig dina tårar så du aldrig behöver vara ledsen mer.

Försiktigt stänga ögonlocken när du ska sova.

Fläta ihop dom där vackra fransarna så inget ljus kommer in och stör dina drömmar.

Ligga sked med din iris.

Försiktigt omfamna den.

Rulla bort morgonjoxet som samlats i ögonvrån.

Slutar aldrig fascineras av att dom sitter på dig.

I dig.

Där jag vill vara.

När jag kisar och tittar intensivt så ser jag universum.

Ser stjärnorna, galaxer och vintergator.

Så oändligt stort i små fodral.

Vackraste fodralen.

Ditt fodral.

Underbästa!

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar