Leta i den här bloggen

söndag 26 december 2010

Galna ögon

var det någon som sa.

Att det inte går att läsa vad jag tänker.

Tänk vad förvånad jag skulle bli om det i stället var tvärtom.

Att det stod i mina ögon, vad jag tänkte.

Om det rullade en lite teleprintertext i dom.

Det hade varit galna ögon.

I mina ögon i alla fall.

Men jag tog det som en av en finaste komplimanger jag fått.

Charles Bukowski hade galna ögon.

Genialiska texter som träffade rätt i mitt hjärta.

Dom där dikterna.

Inte hans fyllenoveller.

Eller jo.

Några.

Svaret kom via sms.

Genetaliska texter?

Nej det är bara vi som är genetaliskt genialiska.

I alla fall i min värld.

Den galna.

Oläsbara.

Ska käka printerpapper.

Och spotta ur mig skitord.

Ger er några förslag:

Analklåda.

Diarretorka.

Bajskul.

Efter det så börjar det svida i rumpan.

Gör ont att torka.

Som mina ögon.

När du åkt.

Sån är jag

Söndergråten liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar