Leta i den här bloggen

tisdag 28 december 2010

Idag är en tisdag

utan tanke på nästa dag.

Bacardi razz eller bowmore i mina glas.

Ont i handen har jag.

Kramade en hals en gång.

Blev orolig för blåmärken.

Inte på halsen utan på min hand.

Är späd och ganska fånig.

Har revben som står ut från min kropp.

Välter tanter på maxi med dom.

Inte på kvantum då deras hyllor står bredare isär.

Eller så gör dom inte det.

Handlar sällan på Kvantum så det känns som en ny affär varenda gång jag går dit.

Det jag vet är att en kvinna sitter i kassan.

Eller flera stycken, och några män.

Men just denna kvinnan minns jag.

Första minnet av henne är att hon var nakenmodell på krokin.

Andra minnet var att jag sa till henne att det var fullt på quizzen på den lokala baren.

Då vände hon och gick.

Vet inte om det var för att mina revben blockade vägen eller om hon trodde på min Laphroige lögn.

Fick rusa efter henne.

Slet tag i hennes jackärm, stirrade henne stint i ögonen och sa att jag bara skämtade.

Hon började gråta.

Jag med.

Inte av empati, utan för det var så hemskt kallt ute, utan jacka på mig.

Mina ögon tåras av kyla.

Och av ögon.

Eller synen rättare sagt.

Ser på henne.

Med eller utan massageolja.

Hon ser halkig ut.

Lagom för att glida lätt ner i viljan.

Viljan som vill så mycket.

Mer än mest.

Sån är jag.

Åpen, hång liksom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar