Leta i den här bloggen

torsdag 16 december 2010

Idag har jag gjort

dagens andra goda gärning.

Skänkt pengar igen till Musikhjälpen.

Gör det en gång om dagen.

Inte för att vara en bättre människa.

Mer för att vara en medmänniska.

Och för att jag gillar och brinner för deras goda sak.

Fick julbonus.

I lönebeskedet.

Kul för mig.

Kul för företaget.

Kul för musikhjälpen.

I slutändan.

Får även en julkasse med mat.

Så griljera skinka, tugga klementin, smsa Musikhjälpen, krama barnen, klä julgranen, läsa bandsläppet till SiESTA! igen och igen.

Blev även förundrad över snön.

Idag flög den från vänster, om jag stod med näsan ut från balkongen.

Nån stod på näsan på gatan nedanför.

Snart kommer jag inte kunna hålla tillbaka.

Måste skrika PLOGBILSAKTIVIST!

Sån är jag.

Touretteslik liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar