Leta i den här bloggen

fredag 21 januari 2011

Återfall eller infall

eller platt fall...

Kommer nog aldrig någonsin bli klok på mig själv.

Inga andra heller för den delen.

Är det bra eller dåligt?

Jobbigt när jag inte liksom vet hur jag svänger.

Går in i väggar.

Krossar saker.

Bra saker.

Bästa saker.

Jag ser hur jag är på väg.

Åt fel håll.

Men svänger inte.

Fast jag vet att jag måste.

Head on collision.

Utan airbag.

Bungyjump unplugged på något vis.

Rusar mot marken.

Den kommer snabbt emot mig.

Och jag förbannar mig själv för att jag inte band fast fötterna i gummirepet.

Hejja mig.

Långsamt självmord på nåt vis.

Fast medvetet.

D, C, A och sen ett C igen.

Det är den nya melodin.

Långsamt i början för att explodera i ett känslocrescendo i slutet.

Blåmärken på hakan och kastmärke i pannan.

Så förbannat rättvist.

Sån är jag.

Kravmärkt liksom...

1 kommentar:

  1. Man måste inget, man väljer att vilja :)...
    As simple as that, eller inte...

    SvaraRadera