Leta i den här bloggen

tisdag 4 januari 2011

Om jag skulle försöka förklara

för dig hur jag känner.

Då skulle du förvånas över hur många superlativ jag kan.

Kommer på egna hela tiden med.

Orduppfinnare.

Ingen förstår dom, mer än du.

Det är en sak.

Att någon blir glad över ett godmorgon.

Det är en sak till.

Att du vågar vara naturlig och kräkas helt öppet, helt naken...

Det är en tredje sak.

Och alla goda ting är ju tre, heter det.

Kolla här:

Badkar, vatten och kropp = Bra

Pizza, bearnaisesås och mjölk = Bra

Du, jag och luftbädd = Bra

Träd, koldioxid och fotosyntes = Bra

Det är nog så.

Att när vi väl är, då är det magiskt.

Inte så där Las Vegas magiskt där dom använder lakan och speglar. Och fuskar...

Fast speglar.

Det är väl bra?

Om det inte är menat för att luras.

Utan för att öka intryck och göra rummet större.

Och idag, ska du veta, idag rör jag ingenting.

Ska knappt andas.

Blunda hårt och låta kroppen känna.

Varannan din.

Varannan min.

Varannan vi.

3 kommentarer:

  1. gud ja, dethär blogginlägget träffade verkligen precis rätt

    SvaraRadera
  2. Bästa skiten!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Åhh.. dom tre sista raderna!! Poesi!

    SvaraRadera