Leta i den här bloggen

måndag 31 januari 2011

Jaha. En styck sjuk

son i badkaret.

Vet inte var han fått det ifrån.

Att bada när han har feber.

Han gillar badkar.

Sonen alltså.

Som jag.

Vi gillar badkar.

Vi är ganska lika.

Han har två armar, två ben, två ögon och en kropp.

Jag med.

Det skiljer femton centimeter i längd mellan oss.

Thats all.

Nu till andra saker.

Nämligen tvätt. Och disk.

För sånt sysslar jag med.

När jag inte gör andra saker.

Min kropp skriker efter henne.

Efter beröring.

Efter som...

Efterrätter är gott.

Efaristo är tack på grekiska.

Efter igår är en helt annan sak.

Magen mår som den förtjänar.

Toaletten hatar mig.

Den också.

Gör bort mig.

Och skickar saker innan jag hinner tänka.

Idiotiskt.

Sån är jag.

Oförlåtbar liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar