Leta i den här bloggen

torsdag 13 januari 2011

Ja jisses vad kul

när hyresvärden knackar på dörren.

Tittar stint på mig och med homosexuell hand överlämnar ett vitt och prydligt kuvert.

- Du kan ju hör av dig när du läst det, säger han och vänder på sin homosexuella klack.

Jag sliter upp det i hopp om hyressänkning.

Det är en räkning.

En månadshyra.

Som jag tydligen slintit iväg i augusti.

Typ hamnat efter.

Skippade den, enligt homovärden. Och betalade septembers istället. Och har följande månader betalat en månadshyra i förskott.

Men inte augustis.

Enligt honom.

Jävra tuff han var då han hade med sig ett bihang av presumtiva hyresgäster.

"- Ja han ska veta att det är jag som äger denna byggnad och pöbeln bara hyr av mig, eftersom att jag är så mäktig och svansar med rumpan när jag går" (tänker han)

Jag kastar mig in i lägenheten, välter en katt och ett glas trillar i golvet. Men dom höll båda två.

Sigge är van med kravaller mot sin kropp.

Han försökte stoppa en bil med den en gång.

Gick sådär.

Sigge gick sönder lite. Bilen inte alls, gissar jag.

Men jag vann en katt.

Hur som helst.

In på internetbanken och kollar kontoutdragen.

Tadaaaa!!! Den är betald. Det skumma var att jag betalade två hyror på en gång.

Printar ut kontoutdraget, kastar mig ut i trappen.

Vet att han är i lägenheten över mig, eftersom jag hör hans homoklackar studsa i taket. Ja golvet i hans värld.

Knackar pöbelslikt på dörren och vrålar:

- Haha! Gubbajaovoul! Den är betald.

Han rodnar.

Jag vann.

Nu står det ett ett till mig.

Och jag gillar homosexuella. Yngre...

Sån är jag.

Oavgjord liksom...

1 kommentar:

  1. Du är bra på att skriva, att förmedla. Sluta inte med det :).

    SvaraRadera