Leta i den här bloggen

torsdag 23 september 2010

Ålrajt! Då har jag fått hem tevebänken

som ska installeras i sovrummet.

Svart som synden.

Och lång som en Falcon Crest serie.

För er som inte fanns då Falcon Crest gick på tjockteven eller för er som missat det så fanns det en elak tant med i den. Angela Channing. Och en kines betjänt. Och Lorenzo Magrutorna Lamaz.

Har för mig att den handlade om vin. Och maktspel. Och elaka tanter och Lorenzos magrutor.

Men jag kan ha fel.

Var mer intresserad av tjejer än teveprogram på den tiden.

Och fiske.

Med Jens.

Inte fiska ligg.

Inte heller finska pinnar.

Utan fiska riktiga fiskar.

Såna som lever i vattnet. Kissar där, älskar där om nu fiskar älskar. Jo dom älskar maggot. Såna där fluglarver, som man satte fast på kroken för att fånga fisken med.

Inte själva larven utan kroken gjorde ju att fisken fastnade på linan. Eller på kroken som linan var knuten på.

Äh.

Kom av mig.

Ska möblera strax.

Så snart feberkillen fått väck berget av lego som ligger på golvet.

Gissar att det är jag som plockar upp det, då han ju faktiskt är sjuk...

Och jag får bannor sen för att jag blandat legot helt galet.

Men det är det värt.

Feberskäll är skitkul. Allra helst när han feberyrar.

Skäller på febriska och gnäller över att det ligger hallon innanför knäskålarna.

Naturligt flödder. Feber alltså.

Så jädra pepp på att koppla in xbox och dra sladdar.

Fast det värker i axeln.

Men det är det värt.

Guldvärt.

Sån är jag.

Glänsande liksom...

2 kommentarer: