Leta i den här bloggen

torsdag 9 september 2010

Fränt det där med att

somna på soffan.

Den är lite för kort att sova i.

Eller så är det jag som är lite för lång.

Har inte tänkt i dom banorna innan.

Soffbanorna alltså.

Eller banor utanför mitt perspektiv överhuvudtaget.

Min toalett måste ju älska att bo här i denna lägenhet.

Med tre barn som sover här titt som tätt så används den flitigt.

Toan måste ju känna att den gör ett bra jobb och att den uppskattas.

Samma sak med badkaret.

Har sett badkar som stått i stort sett oanvända i flera år.

Stackars.

Okej. Saker som används maximalt i min lägenhet är:

Kylen, kaffebryggaren, datorn, teven, badkar, toastol, soffa, säng, diskbänken.

Saker jag har men inte behöver längre:

Skrivaren/scannern, min favoritbas liggandes i sitt hardcase, dammråttorna, högen med räkningar.

Skönt när man rensat ut sin lilla ångest för det materialistiska.

Det luktar kaffe i hela lägenheten.

En av de bästa favoritdofter som finns på morgonen.

Så det så.

Nu ska jag tvaga bort döda hudceller i ett lite för varmt bad.

Sån är jag.

Självspäkande liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar