Leta i den här bloggen

måndag 6 september 2010

Så hysteriskt kul

att cykla.

Ja på riktigt.

Någonting som är ännu lite roligare är att väja för bilar som kör ut mitt framför min cykel, med mig på.

På cykelöverfart.

Jag cyklade nästan med övercyklingshastighet.

Skulle hem och byta om till lite mer festaktiga kläder.

Hade lagerkonferens i lördags.

Upp och hoppa. Lyssna på chefer om framtiden.

Hej och iväg till fotbollsmatchen mellan lagret och kontoret. Vilken vi (lagret) vann med 4-4.

Hej och iväg för att ta på byxor med pressveck, skjorta och en slips eller två.

Bråttom, bråttom. Skulle ju hem till David för att inmundiga alkoholhaltiga drycker och bli lagom mjuka i ryggen.

Planerar, längtar, älskar och cyklar.

Då kommer den blåa bilen.

Oj!

Jag svängde höger.

Och försökte knäcka en cykelledsskyltstång med axeln.

Gick sådär...

Så medans mina arbetskollegor dansade, åt, skrattade, smyghånglade och hade jobbets bästa lagerkonferens någonsin, låg jag på en brits med halskrage och nål i armen.

Men jag fick i och för sig lite morfin innan dom drog axeln i led igen.

Nåt ben i axeln är av och min axel har en kula av ben som står rätt upp. Som en golfboll.

Sjukskriven en månad.

Sjukgymnastik börjar nästa vecka.

Och jag som är extremt högerhänt upptäckte idag att det är riktigt svårt att torka sig med vänstran. Ja klart jag har papper i handen också.

Annars hade det varit lite äckligt.

Men kaffe kan jag göra.

Men inte diska.

Men det kunde Orion <3

Jag tittade på.

Sån är jag.

Tittlycklig liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar