Leta i den här bloggen

tisdag 7 september 2010

Hur många filmer

kan jag titta på utan att bli skadad?

Videovåld fanns när jag var ung.

Idag är det ingen som pratar om videovåld över huvud taget.

Kan det bero på att det inte finns så många videos kvar?

Som man kan ha våld med?

Ingen som spöar upp en video på parkeringen, eller i bussen, eller i kön till baren.

Inte heller några videos som går i gäng och rånar folk.

Eller hänger i rektangulära klungor på stan.

Undrar var alla tog vägen?

Jag vet att jag har en kartong videos i källaren.

Fast det får man väl?

Eller räknas det som olovligt bortförande? Övergrepp? Kidnappning?

Gör det det, så skojjade jag bara om att jag har en kartong i källaren.

Känns som höst ute.

Kallt, blåsigt, grått och alla träd bara dör.

Släpper sina löv.

Orkar inte hålla kvar dom längre.

Tycker synd om träden.

Gett så mycket liv, så intensivt.

Så kommer hösten och bara snor.

Dödar.

Så står träden där, nakna och ensamma i fem, sex månader och fryser.

Och vinden, den iskalla slinker lätt igenom de tomma trädkronorna och gör själen alldeles kall.

Man längtar efter värmen redan nu.

Och efter dig.

Du är mitt element. Min handvärmare. Min pacemaker som låter hjärtat slå rätt.

Sån är jag.

Orionberoende liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar