Leta i den här bloggen

onsdag 8 september 2010

Extremt högerhänt

är jag.

Har jag insett nu i alla fall.

Sjukt svårt att borsta tänderna med tandborsten i vänsterhanden.

Blir mer att jag håller i tandborsten och skakar på huvudet.

Rakningen ska jag inte ens ta upp.

Ja jag rakar mig med hyvel.

Och blöder lätt från haka och kinder. Tydligen...

Torka sig efter toabesök är ett projekt för sig. Tur att jag har duschen nära till hands.

Fast ganska fränt. Tanken på onani. Eller fasan kanske man ska säga.

Själv är bäste dräng my ass...

Kaffe...

Åh denna gudadryck.

Suget är enormt. Har inte gjort det än.

Kaffet alltså.

Men vetskapen om att jag strax ska göra det gör mig pepp.

Och sätta mig på balkongen och titta lidande på de döende träden.

Nästan som i en Ivar Lo bok.

Han blandade alltid liv och död i samma kapitel.

I boken bara en mor födde en kvinna barn samtidig som drängen sparkade på en katt så dennes ofödda killingar dog.

Grymt. Men fanns en baktanke. Med död kontra liv.

Ivar Lo dog.

Och marken han begravdes i sög i sig näringsämnen från hans multnande kropp och gav liv till växter som en mus åt utav. Vilken senare fångades av en katt, som fick killingar vilken en gudasöt liten parvel fick som husdjur senare.

Parveln växte upp och hittade botemedel mot cancer och extrem högerhänthet.

Bästa parvel.

Nu, precis nu måste jag ha kaffe.

Sån är jag.

Koffeinistisk liksom...

8 kommentarer:

  1. Konstigt det kan vara ibland.
    Ivar bodde granne med mig.
    Döden bor i mitt hus.
    Fast jag är extremt vänsterhänt när jag dricker mitt kaffe.

    SvaraRadera
  2. Jag är otroligt ambidextriös när jag är med Orion. <3

    SvaraRadera
  3. Härligt.
    Själv är jag mest ambivalent.

    SvaraRadera
  4. Då tycker jag att du blir oambivalent. Gör slag i tvekan. Mår bäst då...

    SvaraRadera
  5. Det är där det svåra ligger. Åt vilket håll man ska slå. Vad är rätt och vad är fel? Höger eller vänster?
    Fortsätter nog på den kluvna vägen ett litet tag till.

    SvaraRadera
  6. Synd det. Eller tur där. Jag är med lite delad

    SvaraRadera
  7. Tänker att det kanske inte behöver vara någon som tänker som jag. Utan bara någon som står ut med mina tankar.
    Näst bäst.

    SvaraRadera
  8. Tanken är fri. Kan lätt stå ut med tankar. Orion finns i mina tankar. Jämt. Och jag står ut.

    SvaraRadera