Leta i den här bloggen

lördag 18 september 2010

En lördag som denna

hoppas jag kommer stanna kvar länge i mitt minne.

Sov alldeles för lite.

Det är tufft.

Var och tittade på MMA träning.

Det verkade tufft.

Ville hoppa in bland deltagarna och veva loss lite.

Verka tuff.

Men axeln sa nej redan på ditresan.

Svängde tvärt höger, in på en liten väg. Skulle göra lastbilssvängade med bägge händerna på ratten.

Säger bara: Gör inte det.

Visst det är så som dom tydligen lär ut på bilskolor.

Men för det första är det inte tufft.

För det andra så ilar det värk i axeln.

Fast å andra sidan är tufft ganska otufft i min fula och lite småbuckliga silverbil.

Fast å tredje sidan är jag inte alls tuff. I verkligheten.

Men här. Är jag. Jisses.

Tuffare finns knappt.

Jo, fast inte på denna blogg.

Skönt att vara Gud. Kung. President. Och envåldhärskare.

Om än över ett micro imperium.

Men trots allt. Någonstans.

Vill dra någon i håret. På nåt vis.

För att hämnas. Eller för att jag är så kass på att visa ömhet.

Eller så är jag ruskigt bra på att visa det, och vågar dra folk i håret. För att jag gillar det. Eller för att den jag drar i håret gillar det. Eller för tt jag är så dödligt snäll och gör som jag blir tillsagd.

Sån är jag ibland.

Dumsnäll liksom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar