Leta i den här bloggen

fredag 24 september 2010

Är det inte härligt

när morgonen börjar bajs?

Minsta flickan var obstinat och kunde inte tänka sig annan frukt än melon eller hallon att ha med sig till fruktstunden i skolan.

Lite jobbigt läge när äpple, päron eller banan finns här och alltid har funkat innan.

Råkade trampa på kattens tass när jag skulle ta på mig skorna.

Vaknade med magknip i natt och fick sitta på toaletten en stund.

Alltså, tre skitsaker på mindre än fem timmar.

Minus plus minus plus minus, vad blir det? Blir det ett minus eller tre? Eller kvittas alla minus klockan nio på morgonen?

Har i så fall tjugo minuter till när det kan bli knas.

Kaffet är inte ens klart.

Inte vädret heller.

Molningt så jag fick vattendroppar på ögonfransarna när jag gick från bilen innan.

Ögonlocken blev så tunga att de var på väg att falla ihop.

Stötte emot sophus och buskar.

Cyklar och dörrar. Och snubblade till lite på trappstegen.

Fick skaka loss lite.

Moshpitta ljudlöst.

Mitt ansikte var fullt av droppar. Såg nog ut som jag gråtit.

Väntar på energikicken jag får då jag gråtit.

Eller kaffet.

Ger fejkad kick.

Men bra som substitut.

Sån är jag.

Fejkad liskom...

4 kommentarer:

  1. Låter inget kul :(. Nu kan det ju bara bli bättre. Tyckte det var rätt kul med hallon och melon..hehehe. Hoppas bara inte du slog i axeln i sophuset.. :) Bamsekramen till dig<3

    SvaraRadera
  2. Axlar och sophus är inte bra. Skulle bara slänga den i deponitunnan. Och fungerande axlar är en bristvara så hade sett ganska skum ut med bara en.

    SvaraRadera
  3. Du är ofejkad liksom, enligt mig.

    SvaraRadera
  4. Japp sån är jag. Alldeles egen

    SvaraRadera